Płatny YouTube dostępny już w Polsce

Nie ulega wątpliwości, że jeżeli chcemy posłuchać muzyki czy zobaczyć teledysk to w pierwszej kolejności skorzystamy z YouTuba, czyli jednego z największych serwisów internetowych na świecie, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie i komentowanie filmów. Od chwili powstania cieszy się nieustającą popularnością. W Polsce obecnie ponad 20 milionów użytkowników korzysta z tego serwisu.

Ile to będzie nas kosztować?

Wraz z rosnącym zainteresowaniem i rozwojem strony, Google postanowiło wprowadzić możliwość korzystania z YouTuba w wersji płatnej. Takie rozwiązanie wprowadzono już w wielu krajach, ale dopiero teraz usługa ta będzie dostępna również w Polsce. Od teraz użytkownicy będą mogli skorzystać z YouTube Music i YouTube Premium płacąc miesięczny abonament.

W ofercie dostępne są dwa warianty. Pierwszy YouTube Music, który kosztuje 19,99 zł na miesiąc oferuje dostęp do muzyki bez denerwujących reklam. Ponadto pojawia się możliwość słuchania muzyki w trakcie korzystania z innych aplikacji lub przy wyłączonym ekranie.  Dodatkowo treści będzie można swobodnie pobierać na telefon, aby odtwarzać je w trybie offline, przeglądać tematyczne listy odtwarzania czy otrzymywać rekomendacje muzyczne.

Z kolej YouTube Premium oferuje dostęp do milionów filmów, pobierania i tworzenia playlist w trybie offline, a także korzystania nawet podczas uruchomionych innych aplikacji. W ramach pakietu każdy otrzyma dostęp do bazy serialów i filmów YouTube Originals oraz bezpłatną subskrypcję YouTube Music Premium. Tak jak w pierwszej ofercie użytkownik nie będzie otrzymywał reklam. Koszt tej usługi będzie wynosił 23,99 zł miesięcznie.

Przewidziano również kilka promocji dla nowych użytkowników. Można skorzystać z pakietu rodzinnego czy studenckiego. W ramach promocji, każdy nowy użytkownik będzie mógł przez 3 miesiące bezpłatnie testować YouTube Premium.

Po co nam YouTube

Dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii powstały nowe sposoby dystrybucji i promocji muzyki. Nieodłącznym elementem w marketingu muzycznym jest serwis YouTube. Dzięki nagraniom koncertów na żywo czy coverów młodzi wykonawcy stają się widoczni w sieci. Wiele gwiazd rozpoczęło swoją karierę artystyczną, dzięki zamieszczeniu filmu na YouTubie, a należą do nich m.in. Justin Bieber, Charlie Puth, Ed Sheeran czy Dawid Kwiatkowski. Platforma muzyczna jaką jest YouTube to miejsce, gdzie internauci wyszukują nowości i mogą nieustannie być w kontakcie z fanami.

Jak zmiany wprowadzone przez Google wpłyną na promocję muzyki w sieci i czy płatna wersja spodoba się Polakom dowiemy się już wkrótce.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.