Rynek reklamy online dynamicznie w górę

Rynek reklamy internetowej jako jeden z niewielu opiera się globalnemu kryzysowi oraz spowolnieniu gospodarczemu w poszczególnych krajach. Jego wartość w tym roku na świecie osiągnie poziom 80 miliardów dolarów, przy dynamice na poziome 17%.

Pomimo tak dobrych wyników, aż ¾ reklamodawców w Europie, w tym także w Polsce, planuje jeszcze bardziej zwiększyć wydatki na reklamą internetową, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy efektywnościowej – wynika z najnowszych badań „European Advertiser Survey 2011”.

Szeroko rozumiany rynek reklamy nawet w kryzysie prężnie się rozwija. Ze wszystkich cięć kosztów w firmach, wydatki na reklamę nie są ograniczane, a nawet rosną. eMartketer.com w swoim wrześniowym raporcie potwierdza ten fakt. Według niego do końca obecnego roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie i internecie globalnie wydane zostanie blisko 500 mld dolarów, przy dynamice na poziomie 4,5% (rok do roku).

Rynek reklamy online jeszcze mocniejszy

Jednak to rynek reklamy internetowej rozwija się najszybciej. Szacuje się, że tegoroczny wzrost wydatków w tym sektorze ma wynieść aż 17,2%, co przełoży się na 80,2 mld dolarów wartości rynku. Tak duże kwoty w skali światowej świadczą o coraz większym zainteresowaniu przedsiębiorstw marketingiem internetowym.

Firma przeprowadziła badanie „European Advertiser Survey 2011”, w którym wzięło udział 600 menadżerów zajmujących się marketingiem online. W sondażach uczestniczyli przedstawiciele reklamodawców z 9 europejskich krajów, w tym z Polski. 75% z nich stwierdziło, że ich firmy planują zwiększenie wydatków na reklamę internetową. Kolejne 22% badanych prognozuje utrzymanie ich na tym samym poziomie. Jedynie 3% przewiduje zmniejszenie środków przeznaczanych na tę formę promocji.

Reklama afiliacyjna coraz popularniejsza

Jednym z ważniejszych wniosków, które wynikają z „European Advertiser Survey 2011” są zmiany w podziale budżetów przeznaczanych na marketing internetowy. Coraz częściej reklamodawcy decydują się na marketing afiliacyjny. Prawie 75% badanych zapowiedziało zwiększenie wydatków na reklamę w modelu „płać za efekt” w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wynika to z oczekiwań klientów, którzy dostrzegli, że ten kanał generuje największy zwrot nakładów przeznaczonych na kampanie (ROI).

Ważnym powodem, dla którego zachodzą takie zmiany jest duża elastyczność reklamy afiliacyjnej w kwestii planowania budżetów. Reklamodawcy stwierdzili również, że jest ona bardziej odporna na kryzys oraz lepiej dociera do grup docelowych. – W dzisiejszych czasach firmy wymagają pełnej przejrzystości działań, kontroli kosztów oraz widocznych efektów. Takie oczekiwania powodują, że reklamodawcy swoje budżety przeznaczone na marketing online, coraz częściej kierują w stronę reklamy efektywnościowej – mówi Philipp Justus, prezes zarządu zanox. 

 

Źródło: Zanox Marketplace

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.