Trendy w reklamie online w trzecim kwartale 2011 r.

W III kwartale 2011 r. na polskim rynku najwięcej emisji kreacji online odnotowano w branżach: handlowej, telekomunikacyjnej i finansowej. Te same branże znalazły się w pierwszej trójce w rankingu udziału kampanii realizowanych online. Natomiast najczęściej wykorzystywanymi formatami kreacji reklamowych w internecie były: Double Billbord, Rectangle oraz Preroll.

 Powyższe wnioski wynikają z kwartalnego raportu gemiusAdMonitor. Raport przygotowywany jest na podstawie danych zgromadzonych w badaniu gemiusDirectEffect i dostarcza szczegółowych informacji na temat najbardziej popularnych formatów reklamy w podziale na branże.

Podział kampanii według branż

Według raportu gemiusAdMonitor, w III kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej (24,4 proc.), telekomunikacyjnej (20,3 proc.) oraz finansowej (15,7 proc.). To kolejny kwartał, gdzie dla wymienionych branż odnotowano największą udział emisji reklam online.

Autorzy raportu gemiusAdMonitor przeanalizowali również, w których z branż kampanie online osiągają najwyższe średnie wskaźniki CTR (Click Through Ratio)[1]. W III kwartale 2011 r. były to: „czas wolny” (1,72 proc.), „higiena i pielęgnacja” (1,2 proc.) oraz „żywność” (0,78 proc.), a więc branże kojarzące się z urlopem i wypoczynkiem. Dla porównania w II kwartale najwyższe wskaźniki CTR odnotowano w branży „podróże i turystyka, hotele i restauracje” (0,71 proc.), „higiena i pielęgnacja” (0,71 proc.) oraz żywność (0,68 proc.).

Najpopularniejsze formaty reklamowe

Wyniki raportu gemiusAdMonitor za III kwartał 2011 r. wskazują, że najpopularniejszymi formami kreacji reklamowych online był, podobnie jak w II kwartale 2011r. Double Billbord 750×200 (35,5 proc.). Na kolejnych miejscach, pod względem częstości użycia wśród wszystkich kreacji, w III kwartale uplasowały się: Rectangle 300×250 (13,4 proc.) oraz Preroll, stosowany w reklamie wideo (11,7 proc.).

W raporcie zaprezentowano również zestawienie formatów reklamowych osiągających najwyższy wskaźnik CTR. W III kwartale 2011 r. najwyższe wyniki odnotowano dla takich kreacji reklamowych, jak: Preroll (1,94 proc.), tapeta (1,75 proc.) oraz Toplayer (1,67 proc.). Powyższe wyniki wskazują na wysoką efektywność reklamy wideo.

Warto zauważyć, że w III kwartale 2011 r. w stosunku do poprzednich odnotowano wzrost średnich wartości CTR zarówno dla najpopularniejszych form kreacji, jak i w przypadku analizowanych branż, z których wywodzą się reklamodawcy.

 


[1] Współczynnik pokazujący jaka część emisji zakończyła się kliknięciem. CTR= kliknięcie/emisje x 100 %

Źródło: Gemius

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.