E-marketing na miarę 2014 roku, czyli jak nie stracić klienta?

Jednym z najlepiej przyjętych gadgetów elektronicznych ubiegłego roku okrzyknięto… szczoteczkę do zębów. Nie byle jaką szczoteczkę, bo monitorującą jamę ustną, mierzącą postępy w szczotkowaniu oraz rekomendującą technikę przemieszczania włosia w zależności od zaplanowanego celu. Oczywiście wszystko zostało w pełni zintegrowane z popularnymi serwisami społecznościowymi dzięki technologii bluetooth. Kolibree powstał, by pomagać w utrzymaniu codziennej higieny, ale jest jednocześnie przykładem przemian zachodzących w ludzkiej mentalności. Rozwój technologiczny kazał zrezygnować nam z rutyny i przyzwyczaił do codziennego korzystania z internetu. W pewnym sensie staliśmy się niewolnikami funkcjonalności, których muszą dostarczać nam producenci. Jest to zarówno motor napędowy dla całej gospodarki, jak i ogromne wyzwanie dla działów marketingu. W którą stronę zmierza internet i gdzie szukać inspiracji? Co o tym wszystkim myśli twój klient? O tym poniżej.

Nie popadaj w technofobię

Skuteczny e-marketing to przede wszystkim wiedza o możliwościach kreatywnego wykorzystania wszystkich dostępnych nośników informacji. Dynamika adaptowania nowinek technicznych do potrzeb promocji jest bardzo wysoka, dlatego niezwykle ważnym jest również wyobraźnia, która pozwoli przekuć nowość w zysk. Warto również obserwować poczynania samych klientów i konsumentów. Mogą oni nie tylko naprowadzić na konkretne rozwiązanie marketingowe, ale i jednoznacznie opowiedzieć się po naszej stronie, np. na zasadzie wspólnego projektu crowdsourcingowego. O przewadze nowych kanałów reklamowych świadczyć może m.in. współczynnik oglądalności przerw reklamowych w TV, aż 82% Amerykanów i średnio 72% Europejczyków nie ogląda ich wcale.

Dbaj o jakość

Czasy, w których budżet decydował o sukcesie kampanii promocyjnej na trwałe odeszły do lamusa. Dziś mniej znaczy więcej. Konkretny, dobrze stargetowany przekaz przynosi dziś wyższą konwersję, aniżeli nachalna, dobrze opłacona kampania. Jakość komunikacji treści (kontent) niezwykle cenią sobie odbiorcy. Za wartościowe powinniśmy postrzegać grupy mniejsze, lecz skore do interakcji.

Social media commerce

Rozwój mediów społecznościowych stale przyspiesza, dlatego warto nadrobić zaległości w możliwościach, które oferują. Platformy społecznościowe w przystępny sposób pozwalają zaistnieć reklamodawcom w ramach własnych mediów. Modele współpracy stale jednak ewoluują, czego przykładem jest m.in. wspólna inicjatywa Starbucks’a i Twittera. Najpopularniejszy obecnie serwis microblogowy po raz pierwszy pośredniczył wtedy w sprzedaży kawy. Konkurencyjna marka, to marka funkcjonująca blisko klienta.

M-commerce

Według statystyk jedną z najbardziej dochodowych działalności w sieci będą platformy handlowe przystosowane do urządzeń mobilnych. Szacuje się że do 2016 roku osiągną 31 mld dolarów wzrostu. Urządzenia mobilne to dostrzeżony przez firmy i reklamodawców rynek promocyjno-handlowy. Według Mobile Media Consumption Report w 2014 roku ruch w sprzedaży za pomocą urządzeń mobilnych wzrośnie aż o 15%.

Renesans content marketingu

Wszyscy wiemy na czym polega content marketing i sami również chętnie sięgamy po wartościowe treści. Rok 2014 może okazać się przełomowy dla pozycjonowania działalności poprzez merytoryczne teksty i materiały audiowizualne. Praktycznie wszystkie nowe serwisy informacyjne powstają uwzględnieniem ich należytej i atrakcyjnej ekspozycji. Świadomość odbiorców nie daje również przyzwolenia na naiwnie serwowaną treść o charakterze jawnie promocyjnym.

Stawiajmy na innowacyjność

Innowacyjność technologiczna to segment, któremu należy uważnie się przyjrzeć. Cyfrowy świat nie znosi nudy. Archaiczność technologiczna wielu przedsięwzięć, już na wczesnej etapie działalności, skazała niejeden dobry produkt na niebyt.

Kopalnia aplikacji

Wszędobylskie selfie , potrzeba mierzenia kroków, przebiegniętego dystansu, kalorii w produktach to jedynie przykłady tego, że społeczność nie potrafi się już rozstać z pewnymi dobrodziejstwami doby internetu. Obsesyjna chęć publikowania w Internecie różnorodnych treści stała się przedmiotem badań psychologów oraz socjologów.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Rozwiązania marketingowe, które sprawdziły się w jednym środowisku, nie zawsze przyniosą pożądany skutek w innym. Dlatego inspirując się kampaniami promocyjnymi obcych rynków musimy zadbać o należytą adaptację użytych tam rozwiązań. Co ciekawe zasada ta sprawdza się we wszystkich segmentach biznesu.

Są to jedynie wybrane elementy światowego e-marketingu, które zdominują rynek w 2014 roku. Najważniejsze jest, aby rok 2014 upłynął pod znakiem funkcjonalnych rozwiązań.

Źródła:

http://www.bizcommunity.com/f/1402/BizTrends2014.pdf

http://www.exacttarget.com/blog/50-content-marketing-stats/

Media&Work Agencja Komunikacji Medialnej

logo_media_work

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.