Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2011

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (październik 2011 – Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Biznes, finanse, prawo

Serwisy Onetu miały niecałe 100 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu, a strony Next Infor – ponad 100 tys. mniej, przez co zostały wyprzedzone przez witryny WP i Orange, które zyskały w skali miesiąca prawie 100 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl – Biznes, finanse, prawo 3 947 822 75 088 238 20,81% tak
2 Grupa Money.pl – Biznes, finanse, prawo 3 666 590 47 729 682 19,33% tak
3 Grupa Wirtualna Polska/ Orange Biznes, finanse… 3 088 550 54 066 482 16,28% tak
4 Grupa Next Infor – Biznes, finanse, prawo 2 974 408 25 245 121 15,68% tak
5 Grupa Gazeta.pl – Biznes, finanse, prawo 1 740 921 21 153 386 9,18% tak
6 Grupa Bankier.pl – Biznes, finanse, prawo 1 504 859 34 550 265 7,93% tak
7 Grupa Interia.pl – Biznes, finanse, prawo 1 318 673 23 570 149 6,95% tak
8 egospodarka.pl – Biznes, finanse, prawo 830 073 4 871 435 4,38% tak
9 nf.pl 810 839 8 993 303 4,27% tak
10 Grupa O2.pl – Biznes, finanse, prawo 729 484 5 427 327 3,85% tak
11 Grupa Wolters Kluwer Polska – Biznes, finanse… 628 344 3 014 281 3,31% tak
12 Grupa PTWP 569 654 6 161 364 3,00% tak
13 wirtualnemedia.pl 470 629 2 712 655 2,48% tak
14 Grupa Spolecznosci.pl – media2.pl 446 548 2 699 178 2,35% tak
15 totalmoney.pl 379 286 2,00%  
16 Grupa Inwestycje.pl – Biznes, finanse, prawo 318 042 3 047 728 1,68% tak
17 Grupa Puls Biznesu – Biznes, finanse, prawo 311 624 5 118 140 1,64% tak
18 biznesforum.pl 285 164 1,50%  
19 legeo.pl 263 857 841 072 1,39% tak
20 krs-online.com.pl 257 307 1,36%  

 

Informacje i publicystyka

Strony Onetu z tej kategorii odwiedziło prawie 150 tys. użytkowników mniej miesiąc wcześniej, a serwisy Mediów Regionalnych – ponad 600 tys. mniej. Za to witryny WP i Orange zyskały ok. 400 tys. real users, a strony Gazeta.pl – prawie 100 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl – Informacje i publicystyka 6 593 012 273 231 174 34,75% tak
2 Grupa WP – Orange – Informacje i publicystyka 6 364 603 247 969 006 33,55% tak
3 Grupa Gazeta.pl – Informacje i publicystyka 5 528 772 186 036 890 29,14% tak
4 Grupa Polskapresse – Informacje i publicystyka 3 857 647 59 094 790 20,34% tak
5 Grupa Media Regionalne – Informacje i publicystyka 3 851 541 95 549 212 20,30% tak
6 Grupa Interia.pl – Informacje i publicystyka 3 451 197 70 404 776 18,19% tak
7 Grupa TVN – Informacje i publicystyka 2 291 146 83 151 333 12,08% tak
8 Grupa Ringier Axel Springer – Informacje i … 1 865 310 51 698 828 9,83% tak
9 Grupa Murator – Informacje i publicystyka 1 789 593 17 071 324 9,43% tak
10 Grupa Next Infor – Informacje i publicystyka 1 268 882 18 435 746 6,69% tak
11 Grupa Presspublica – Informacje i publicystyka 1 264 762 22 468 847 6,67% tak
12 Grupa TVP – Informacje i publicystyka 1 118 162 10 100 367 5,89% tak
13 Grupa Polskie Radio – Informacje i publicystyka 1 088 080 12 086 250 5,74% tak
14 trojmiasto.pl 947 538 52 950 331 4,99% tak
15 Grupa Gery.pl – twojapogoda.pl 939 720 11 838 171 4,95% tak
16 Grupa O2.pl – Informacje i publicystyka 785 333 16 662 703 4,14% tak
17 Grupa Google – Informacje i publicystyka 665 311 3,51%  
18 salon24.pl 500 963 10 271 960 2,64% tak
19 Grupa Teleman.pl – Informacje i publicystyka 482 455 2,54%  
20 wprost.pl 458 916 2 311 233 2,42% tak


Kultura i rozrywka

YouTube stracił w skali miesiąca prawie 250 tys. polskich użytkowników, a strony Onetu – ok. 450 tys. Za to serwisy o2.pl zyskały prawie 300 tys. real users, dzięki czemu awansowały z trzeciego na drugie miejsce.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 12 302 949 64,85%  
2 Grupa O2.pl – Kultura i rozrywka 6 492 845 321 366 608 34,23% tak
3 Grupa Onet.pl – Kultura i rozrywka 6 201 864 661 937 967 32,69% tak
4 Grupa WP – Orange – Kultura i rozrywka 6 123 300 344 198 925 32,28% tak
5 Grupa Interia.pl – Kultura i rozrywka 3 945 369 241 265 690 20,80% tak
6 demotywatory.pl 3 721 004 19,62%  
7 filmweb.pl 3 476 544 184 851 509 18,33% tak
8 Grupa Spilgames 3 067 850 16,17%  
9 kwejk.pl 3 026 808 15,96%  
10 tekstowo.pl 2 894 085 15,26%  
11 Grupa Google – Kultura i rozrywka 2 582 921 13,62%  
12 Grupa TVN – Kultura i rozrywka 2 457 685 82 350 860 12,96% tak
13 Grupa Murator – Kultura i rozrywka 1 907 837 28 681 722 10,06% tak
14 Grupa Gazeta.pl – Kultura i rozrywka 1 745 163 32 926 170 9,20% tak
15 wiocha.pl 1 679 743 8,85%  
16 cda.pl 1 572 533 29 575 553 8,29% tak
17 Grupa Gry-online.pl 1 566 005 39 253 738 8,26% tak
18 besty.pl 1 548 927 8,17%  
19 wyspagier.pl 1 512 798 82 211 972 7,97% tak
20 edarling.pl 1 491 259 7,86%  


Motoryzacja

Strony Allegro z tej kategorii miały ponad 50 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, za to 40 mln odsłon więcej. Serwisy Onetu oraz WP i Orange zanotowały nieznaczne zmiany odwiedzalności.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl – Motoryzacja 4 283 113 390 580 749 22,58% tak
2 Grupa Onet.pl – Motoryzacja 2 122 977 44 434 297 11,19% tak
3 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Motoryzacja 1 968 955 24 635 304 10,38% tak
4 Grupa Interia.pl – Motoryzacja 1 384 424 24 409 230 7,30% tak
5 Grupa Gazeta.pl – Motoryzacja 1 221 385 16 892 863 6,44% tak
6 autocentrum.pl 1 182 312 23 713 519 6,23% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer – Motoryzacja 1 026 319 10 581 632 5,41% tak
8 Grupa Polskapresse – Motoryzacja 904 771 17 789 830 4,77% tak
9 Grupa V10.pl – Motoryzacja 698 794 6 876 591 3,68% tak
10 Grupa Auto.pl 605 087 6 728 008 3,19% tak
11 Grupa Mobile 554 458 2,92%  
12 Grupa O2.pl – Motoryzacja 388 543 4 899 630 2,05% tak
13 Grupa Media Regionalne – regiomoto.pl 357 777 1 999 913 1,89% tak
14 motonews.pl 348 637 1 670 911 1,84% tak
15 scigacz.pl 316 159 3 499 997 1,67% tak
16 Grupa Blomedia – autokult.pl 303 990 3 049 781 1,60% tak
17 etransport.pl 267 106 1,41%  
18 vw-passat.pl 255 852 1,35%  
19 autogielda.pl 216 886 5 707 876 1,14% tak
20 motoforum.pl 208 525 420 648 1,10% tak


Budownictwo i nieruchomości

Serwisy Gazeta.pl osiągnęły niewielki wzrost odwiedzalności w porównaniu z wrześniem. Za to strony Muratora straciły ponad 150 tys. real users.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl – Budownictwo, nieruchomości 1 764 780 32 018 159 9,30% tak
2 Grupa Murator – Budownictwo, nieruchomości 1 452 859 17 308 699 7,66% tak
3 Grupa Allegro.pl – otodom.pl 1 060 309 33 265 302 5,59% tak
4 Grupa Polskapresse – Budownictwo…. 735 582 27 656 186 3,88% tak
5 Grupa Oferty.net 711 445 15 211 887 3,75% tak
6 Grupa E-budownictwo.pl – Budownictwo… 665 087 5 019 807 3,51% tak
7 Grupa Avt.pl – Budownictwo, nieruchomości 518 174 2 357 742 2,73% tak
8 Grupa Interia.pl – Budownictwo, nieruchomości 515 866 25 878 885 2,72% tak
9 Grupa NNV – nieruchomosci-online.pl 482 996 9 192 635 2,55% tak
10 Grupa Dom.pl – Budownictwo, nieruchomości 332 131 6 592 886 1,75% tak
11 Grupa Onet.pl – Budownictwo, nieruchomości 326 208 7 243 833 1,72% tak
12 Grupa Szybko.pl – Budownictwo, nieruchomości 296 995 4 725 746 1,57% tak
13 skyscrapercity.com 286 134 1,51%  
14 swiatkwiatow.pl 283 082 1 972 899 1,49% tak
15 Grupa Morizon S.A. 274 930 2 698 361 1,45% tak
16 Grupa Meble.pl – Budownictwo, nieruchomości 263 166 1,39%  
17 Grupa O2.pl – Budownictwo, nieruchomości 259 336 1 603 850 1,37% tak
18 Grupa Projektoskop.pl – Budownictwo…. 246 700 1 839 220 1,30% tak
19 Grupa Money.pl – dom.money.pl 225 091 2 086 801 1,19% tak
20 poradnikogrodniczy.pl 217 344 1,15%  


Edukacja

Wikipedia i Google zanotowały podobne wyniki jak we wrześniu. Natomiast strony Gazeta.pl straciły ok. 350 tys. użytkowników i 22 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia – Edukacja 9 554 911 50,37%  
2 Grupa Google – Edukacja 5 811 241 30,63%  
3 Grupa Gazeta.pl – Edukacja 3 580 779 28 682 000 18,88% tak
4 zadane.pl 2 694 163 14,20%  
5 Grupa Onet.pl – Edukacja 2 620 202 14 021 766 13,81% tak
6 bryk.pl 1 969 903 9 487 494 10,38% tak
7 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Edukacja 1 759 730 13 941 786 9,28% tak
8 klp.pl 1 249 341 6,59%  
9 szkolnictwo.pl 1 226 428 6,47%  
10 shvoong.com 1 003 281 5,29%  
11 Grupa GG Network – Edukacja 965 194 10 050 469 5,09% tak
12 translate.pl 901 685 4,75%  
13 Grupa Ling.pl 844 856 4 694 432 4,45% tak
14 Grupa Netstel – Edukacja 742 403 3,91%  
15 Grupa O2.pl – sjp.pl 701 561 7 927 260 3,70% tak
16 Serwisy edukacyjne PWN 666 571 3 646 928 3,51% tak
17 pl.bab.la 631 056 3,33%  
18 Grupa Edgard 618 365 3,26%  
19 Grupa Na6.pl 611 479 3,22%  
20 ostatnidzwonek.pl 563 530 2,97%  

 

Erotyka

Livejasmin.com miał ponad 350 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansował z trzeciego na pierwsze miejsce. Z drugiej strony camzap.com stracił prawie 800 tys. real users, przez co spadł z pierwszej na piątą pozycję.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 livejasmin.com 2 338 040 12,32%  
2 redtube.com 1 897 848 10,00%  
3 pornhub.com 1 575 453 8,30%  
4 xvideos.com 1 521 283 8,02%  
5 camzap.com 1 374 964 7,25%  
6 sexrura.pl 1 212 791 6,39%  
7 sexomaniak.pl 929 108 4,90%  
8 xhamster.com 916 848 4,83%  
9 xnxx.com 814 866 4,30%  
10 sex-blog.pl 725 244 3,82%  
11 zbiornik.com 719 212 3,79%  
12 tube8.com 702 517 3,70%  
13 redtube.net.pl 692 085 3,65%  
14 youporn.com 687 724 3,63%  
15 porno.com.pl 643 422 3,39%  
16 18hd.pl 628 296 3,31%  
17 erodate.pl 623 505 3,29%  
18 hardsextube.com 618 286 3,26%  
19 x18.pl 616 855 3,25%  
20 Grupa Rxmedia.pl 601 749 3,17%  

Sport

Czołowe serwisy z tej kategorii zanotowały spore spadki odwiedzalności w skali miesiąca. I tak strony miały ponad 800 tys. użytkowników i 35 mln odsłon mniej. Serwisy WP i Orange straciły „tylko” prawie 300 tys. real users i 8 mln odsłon, awansując w efekcie z drugiego na pierwsze miejsce.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPORT
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Sport 3 891 283 131 263 722 20,51% tak
2 Grupa Onet.pl – Sport 3 675 534 152 220 905 19,38% tak
3 Grupa Gazeta.pl – Sport 2 992 112 72 881 616 15,77% tak
4 Grupa Interia.pl – Sport 1 159 554 59 723 134 6,11% tak
5 futbolowo.pl 616 975 36 323 747 3,25% tak
6 90minut.pl 550 309 32 003 562 2,90% tak
7 meczyki.pl 541 291 2,85%  
8 kfd.pl 497 344 2,62%  
9 Grupa O2.pl – Sport 475 739 5 306 743 2,51% tak
10 drhtv.com.pl 414 024 2,18%  
11 livesports.pl 378 511 2,00%  
12 sportowefakty.pl 362 688 34 773 061 1,91% tak
13 Grupa Eurosport 302 059 1,59%  
14 Grupa Murator – Sport 290 895 1 543 483 1,53% tak
15 livescore.com 277 081 1,46%  
16 meczelive.com 257 356 1,36%  
17 Grupa TVP – tvp.pl – sport 253 938 2 802 968 1,34% tak
18 livemecz.com 246 061 1,30%  
19 Grupa Ringier Axel Springer – Sport 225 286 4 511 290 1,19% tak
20 Grupa Polskapresse – Sport 222 486 3 842 287 1,17% tak


E-commerce

Allegro miało minimalnie więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej, za to ponad 600 mln odsłon więcej. Groupon stracił ok. 200 tys. real users, za to do czołówki po nagłym spadku we wrześniu wrócił Citeam.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
E-COMMERCE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl – E-commerce 11 271 897 4 678 761 909 59,42% tak
2 groupon.pl 3 499 801 18,45%  
3 nokaut.pl 2 667 589 11 644 822 14,06% tak
4 citeam.pl 2 175 386 11,47%  
5 Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce 1 678 136 51 650 622 8,85% tak
6 gruper.pl 1 588 266 8,37%  
7 skapiec.pl 1 539 574 8,12%  
8 bonprix.pl 1 526 152 8,05%  
9 aukcjoner.pl 1 505 074 7,93%  
10 Grupa Onet.pl – E-commerce 1 405 036 122 544 662 7,41% tak
11 okazje.info.pl 1 399 040 8 640 543 7,37% tak
12 euro.com.pl 1 192 490 6,29%  
13 archiwumallegro.pl 1 176 535 6,20%  
14 empik.com 1 138 682 24 752 343 6,00% tak
15 merlin.pl 1 074 836 5,67%  
16 Grupa Ebay 951 870 5,02%  
17 szafa.pl 943 224 4,97%  
18 doz.pl – doz.pl – apteka 835 434 11 314 910 4,40% tak
19 Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce 792 993 10 076 599 4,18% tak
20 galerieallegro.pl 779 197 4,11%  


Styl życia

Strony Onetu z tej kategorii straciły w skali miesiąca ponad 300 tys. real users i 5 mln odsłon. Za to serwisy Gazeta.pl miały ponad 250 tys. użytkowników i 12 mln odsłon więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
STYL ŻYCIA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl – Styl życia 5 894 785 373 296 135 31,07% tak
2 Grupa O2.pl – Styl życia 5 233 839 225 076 589 27,59% tak
3 Grupa Gazeta.pl – Styl życia 4 814 436 166 298 049 25,38% tak
4 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Styl życia 4 734 672 265 892 010 24,96% tak
5 Grupa Edipresse.pl – Styl życia 3 129 046 52 283 335 16,49% tak
6 Grupa Interia.pl – Styl życia 2 819 893 96 534 428 14,86% tak
7 Grupa Next Infor – Styl życia 2 567 985 14 764 377 13,54% tak
8 Grupa Abczdrowie.net – Styl życia 1 699 678 13 460 008 8,96% tak
9 Grupa G+J Polska – Styl życia 1 631 990 15 140 226 8,60% tak
10 Grupa Innovaweb – Styl życia 1 491 382 19 181 813 7,86% tak
11 Grupa Ringier Axel Springer – Styl życia 1 474 254 12 153 025 7,77% tak
12 Grupa We-dwoje.pl – Styl życia 1 393 779 10 372 405 7,35% tak
13 wielkiezarcie.com 960 260 6 960 206 5,06% tak
14 tipy.pl 955 997 5 329 564 5,04% tak
15 kozaczek.pl 953 920 17 525 500 5,03% tak
16 dlastudenta.pl 882 229 6 469 090 4,65% tak
17 Grupa Banzaj.pl – Styl życia 855 561 11 972 524 4,51% tak
18 Grupa Money.pl – Styl życia 846 104 6 418 435 4,46% tak
19 gabriella-jasnowidz.com 795 625 4,19%  
20 kwestiasmaku.com 762 496 4,02%  


Turystyka

Stronę rozklad-pkp.pl odwiedziło ponad 400 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu, a serwisy turystyczne Onetu – ponad 300 tys. mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
TURYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 rozklad-pkp.pl 1 932 332 10,19%  
2 Grupa Onet.pl – Turystyka 1 708 071 22 076 114 9,00% tak
3 Grupa Nocowanie.pl 1 213 212 6,40%  
4 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Turystyka 1 212 648 13 790 185 6,39% tak
5 Grupa E-podroznik.pl 799 180 9 222 141 4,21% tak
6 Grupa Eholiday.pl 765 847 6 258 111 4,04% tak
7 Grupa Esky.pl 710 047 5 648 275 3,74% tak
8 booking.com 613 335 3,23%  
9 Grupa Meteor24.pl 563 757 2,97%  
10 Grupa Gazeta.pl – Turystyka 528 618 7 382 329 2,79% tak
11 tripadvisor.com 479 700 2,53%  
12 Grupa Allegro.pl – Turystyka 337 970 4 584 898 1,78% tak
13 gastronauci.pl 310 210 1 354 862 1,64% tak
14 Grupa G+J Polska – Turystyka 301 424 2 513 449 1,59% tak
15 Grupa Fajnewczasy.pl 251 792 2 386 407 1,33% tak
16 Grupa Travelplanet.pl SA 250 355 1,32%  
17 Grupa Interia.pl – Turystyka 231 011 2 248 665 1,22% tak
18 turystyka-polska.pl 219 700 1,16%  
19 Grupa Wakacje.pl 214 627 1,13%  
20 rozklady.pl 210 340 1,11%  


Firmowe

W czołówce rankingu znalazł się skill2thrill.com, serwis z grami i quizami na telefony komórkowego, którego we wrześniu nie było nawet w dwudziestce tej kategorii. Natomiast strony Mozilli odwiedziło ponad dwa razy mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
FIRMOWE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Microsoft – Firmowe 4 821 244 25,41%  
2 skill2thrill.com 3 274 963 17,26%  
3 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Firmowe 3 172 625 71 987 949 16,72% tak
4 Grupa Mozilla 3 163 258 16,67%  
5 adobe.com 2 877 214 15,17%  
6 Grupa Ipko.pl 2 521 612 13,29%  
7 t-mobile.pl 2 504 003 13,20%  
8 Grupa Plus GSM 2 434 351 12,83%  
9 skype.com 2 409 582 12,70%  
10 Grupa Play 2 198 184 11,59%  
11 platnosci.pl 2 178 234 11,48%  
12 Grupa Google – Firmowe 2 104 522 11,09%  
13 Grupa ING 1 989 040 10,49%  
14 Grupa Mbank 1 845 234 9,73%  
15 pkobp.pl 1 730 138 9,12%  
16 lidl.pl 1 583 701 8,35%  
17 lotto.pl 1 440 179 7,59%  
18 Grupa Nokia 1 392 166 7,34%  
19 avast.com 1 381 970 7,28%  
20 Grupa BZWBK 1 309 792 6,90%  

 

Nowe technologie

Serwisy Interii z tej kategorii zyskały w skali miesiąca ponad 300 tys. real users i 5 mln odsłon. Podobnego rzędu wzrost odwiedzalności zanotowały strony WP i Orange.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
NOWE TECHNOLOGIE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl – Nowe technologie 5 371 467 43 652 239 28,32% tak
2 dobreprogramy.pl 3 848 532 26 196 678 20,29% tak
3 Grupa WP – Orange – Nowe technologie 2 901 408 57 947 605 15,29% tak
4 Grupa Onet.pl – Nowe technologie 2 756 653 28 216 536 14,53% tak
5 Grupa Gazeta.pl – Nowe technologie 1 955 708 10 827 080 10,31% tak
6 Grupa Ringier Axel Springer – Nowe technologie 1 903 849 11 174 286 10,04% tak
7 Grupa IDG – Nowe technologie 1 727 722 7 826 587 9,11% tak
8 Grupa Netstel – Nowe technologie 1 252 062 6,60%  
9 softonic.pl 1 208 837 6,37%  
10 programosy.pl 1 098 515 3 679 096 5,79% tak
11 Grupa Blomedia – Nowe technologie 1 015 976 11 221 049 5,36% tak
12 Grupa Chip.pl – Nowe technologie 852 130 4,49%  
13 cnet.com 766 179 4,04%  
14 telepolis.pl 692 219 7 845 207 3,65% tak
15 chip.eu 665 942 3,51%  
16 softonic.com 629 196 3,32%  
17 Grupa Catalist.pl – Nowe technologie 597 534 3,15%  
18 benchmark.pl 568 231 7 730 466 3,00% tak
19 sms.priv.pl 524 681 2,77%  
20 mgsm.pl 509 426 6 123 912 2,69% tak


Praca

Serwisy rekrutacyjne WP i Orange zanotowały prawie 200 tys. użytkowników i ponad 5 mln odsłon mniej niż we wrześniu, przez co spadły s pierwszego na drugie miejsce. Za to strony Pracuj.pl miały 50 tys. real users i 9 mln odsłon więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PRACA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Pracuj – Praca 1 974 450 65 276 493 10,41% tak
2 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Praca 1 802 306 11 623 323 9,50% tak
3 Grupa Gazeta.pl – Praca 1 643 063 35 070 184 8,66% tak
4 jobrapido.pl 1 152 833 6,08%  
5 infopraca.pl 1 083 340 21 984 667 5,71% tak
6 Grupa Gowork.pl 947 462 4,99%  
7 Grupa Praca.pl – praca.pl 945 098 7 890 198 4,98% tak
8 Grupa Money.pl – praca.money.pl 731 532 11 342 808 3,86% tak
9 indeed.com 648 199 3,42%  
10 jooble.com.pl 626 065 3,30%  
11 Grupa Polskapresse – praca.gratka.pl 613 074 7 673 413 3,23% tak
12 Grupa Interia.pl – Praca – Oferty 489 881 1 756 828 2,58% tak
13 Grupa Ringier Axel Springer – Praca 456 406 2 697 283 2,41% tak
14 careerjet.pl 333 937 1,76%  
15 monsterpolska.pl 331 185 1,75%  
16 egospodarka.pl – praca.egospodarka.pl 288 424 2 972 413 1,52% tak
17 Grupa Presspublica – kariera.pl 279 611 1 173 020 1,47% tak
18 szybkopraca.pl 267 787 1,41%  
19 mycv.pl 239 983 1,27%  
20 praca4u.net 236 974 1,25%  


Społeczności

Facebook zyskał w skali miesiąca niecałe 70 tys. polskich użytkowników, natomiast NK.pl straciła ich ponad 550 tys.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPOŁECZNOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 facebook.com 11 808 819 62,25%  
2 Grupa Nk.pl 11 060 798 58,31%  
3 Grupa Onet.pl – Społeczności 6 598 475 147 293 186 34,78% tak
4 Grupa Gazeta.pl – Społeczności 6 555 578 333 103 517 34,56% tak
5 Grupa Google – Społeczności 6 100 735 32,16%  
6 Grupa Interia.pl – Społeczności 6 003 312 141 539 029 31,65% tak
7 Grupa GG Network – Społeczności 3 457 502 70 623 324 18,23% tak
8 Grupa O2.pl – Społeczności 3 351 417 54 792 621 17,67% tak
9 Grupa Wirtualna Polska – Orange – Społeczności 3 207 025 32 179 381 16,91% tak
10 peb.pl 2 496 349 37 560 079 13,16% tak
11 akazoo.pl 2 289 696 12,07%  
12 goldenline.pl 1 934 788 10,20%  
13 wordpress.com 1 921 203 10,13%  
14 Grupa Spolecznosci.pl – Społeczności 1 784 603 615 929 576 9,41% tak
15 grono.net 1 655 539 19 313 238 8,73% tak
16 badoo.com 1 524 057 8,03%  
17 wykop.pl 1 447 864 40 512 399 7,63% tak
18 precyl.pl 1 353 328 7,13%  
19 twitter.com 1 196 462 6,31%  
20 pun.pl 1 165 692 14 167 892 6,14% tak

Mapy i lokalizatory

Strony Google z tej kategorii miały podobną liczbę użytkowników jak we wrześniu. Z kolei serwisy Onetu zanotowały niewielki wzrost odwiedzalności, a strony Targeo.pl – minimalny spadek.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MAPY I LOKALIZATORY
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google – Mapy i lokalizatory 6 407 193 33,78%  
2 Grupa Onet.pl – zumi.pl – serwis 4 505 338 29 375 494 23,75% tak
3 Grupa Targeo.pl 1 380 170 6 367 867 7,28% tak
4 Grupa Wirtualna Polska – Orange – docelu.pl 812 470 7 304 217 4,28% tak
5 jakdojade.pl 685 181 3,61%  
6 Grupa Panorama Firm – mapa.pf.pl 568 591 992 500 3,00% tak
7 szukacz.pl – mapy 531 873 2 011 088 2,80% tak
8 mapofpoland.pl 377 510 1,99%  
9 miplo.pl 255 919 1,35%  
10 wikimapia.org 247 557 1,30%  
11 planmiasta.info 235 275 1,24%  
12 dojazd.org 182 055 0,96%  
13 Grupa Interia.pl – map24 165 297 5 323 657 0,87% tak
14 Grupa Pkt.pl – pkt.pl – mapy 121 083 503 256 0,64% tak
15 kodypocztowe.info 117 707 0,62%  
16 Grupa O2.pl – wmapa.pl 109 304 258 094 0,58% tak
17 flightradar24.com 101 960 0,54%  
18 imap24.pl 88 330 0,47%  
19 maperia.pl 63 723 0,34%  
20 mapgo.pl  


Hosting

Home.pl zyskało w skali miesiąca ponad 250 tys. real users, za to nazwa.pl straciła ok. 200 tys. Nieznaczne wzrosty odwiedzalności zanotowały strony Onetu i Interii z tej kategorii.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
HOSTING
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 home.pl 2 920 487 15,40%  
2 Grupa Onet.pl – republika.pl 2 521 035 20 332 910 13,29% tak
3 Grupa Interia.pl – Hosting 2 020 989 15 982 267 10,65% tak
4 nazwa.pl 1 356 348 7,15%  
5 cba.pl 1 344 753 19 729 858 7,09% tak
6 Grupa Click-Media 1 088 598 5,74%  
7 Grupa OVH 1 081 506 5,70%  
8 Grupa Pino – Hosting 1 068 433 5 242 290 5,63% tak
9 art.pl 1 034 431 5,45%  
10 Grupa Yoyo.pl – Hosting 967 978 5,10%  
11 Grupa Google – Hosting 712 123 3,75%  
12 webd.pl 681 526 3,59%  
13 Grupa Osemka.pl – Hosting 669 951 5 924 215 3,53% tak
14 1and1.pl 393 798 2,08%  
15 of.pl 383 495 2,02%  
16 az.pl 315 745 1,66%  
17 boo.pl 304 301 1,60%  
18 win.pl 289 105 1,52%  
19 one.pl 207 690 1,09%  
20 elektroda.net 185 302 0,98%  


Publiczne

W związku z wyborami parlamentarnymi serwis Państwowej Komisji Wyborczej odwiedziło ponad 900 tys. użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PUBLICZNE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 pkw.gov.pl 909 014 4,79%  
2 policja.gov.pl 726 257 3,83%  
3 sejm.gov.pl 688 191 3,63%  
4 europa.eu 622 078 3,28%  
5 stat.gov.pl 580 760 3,06%  
6 ngo.pl 573 558 3,02%  
7 Grupa Uniwersytet Warszawski 546 861 2,88%  
8 zus.pl 515 133 2,72%  
9 Grupa AGH 492 286 2,60%  
10 pajacyk.pl 453 738 14 743 254 2,39% tak
11 praca.gov.pl 382 406 2,02%  
12 ug.edu.pl 380 104 2,00%  
13 uj.edu.pl 375 496 1,98%  
14 platforma.org 359 742 1,90%  
15 cke.edu.pl 339 714 1,79%  
16 men.gov.pl 328 475 1,73%  
17 ruchpalikota.org.pl 316 408 1,67%  
18 policja.pl 306 757 1,62%  
19 usagc.org 305 776 1,61%  
20 pw.edu.pl 301 542 1,59%  


Wyszukiwarki i katalogi

Strony Google z tej kategorii straciły w skali miesiąca ok. 150 tys. użytkowników. Natomiast serwisy Panoramy Firm zyskały ponad 250 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły ask.com, który miał prawie 300 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
WYSZUKIWARKI I KATALOGII
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google – Wyszukiwarki i katalogi 17 384 005 91,64%  
2 ask.com 3 173 039 16,73%  
3 Grupa Panorama Firm – Wyszukiwarki i katalogi 2 941 447 16 443 189 15,51% tak
4 Grupa Pkt.pl – pkt.pl – pozostale 2 245 086 10 243 530 11,83% tak
5 Grupa Onet.pl – Wyszukiwarki i katalogi 2 129 609 43 327 132 11,23% tak
6 peeplo.pl 1 940 966 10,23%  
7 Grupa NNV – firmy.net 1 716 810 8 942 447 9,05% tak
8 Grupa Allegro.pl – oferia.pl 1 309 161 8 866 649 6,90% tak
9 filestube.com 1 165 914 12 890 711 6,15% tak
10 bing.com 1 096 631 5,78%  
11 search-results.com 987 645 5,21%  
12 Grupa WP – Orange – Wyszukiwarki i katalogi 901 797 10 900 959 4,75% tak
13 cylex.pl 863 691 4,55%  
14 Grupa Interia.pl – Wyszukiwarki i katalogi 806 293 13 402 209 4,25% tak
15 all.biz 805 595 4,25%  
16 Grupa Yellow Pages – Wyszukiwarki i katalogi 646 652 3,41%  
17 Grupa Money.pl – favore.pl 622 611 2 777 248 3,28% tak
18 Grupa Yahoo – Wyszukiwarki i katalogi 566 098 2,98%  
19 mywebsearch.com 525 715 2,77%  
20 Grupa Toplista.pl 456 997 2,41%  
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.