kariera artysty

Broadcast Channels: Instagramie, czy jesteś gotowy na kolejną rewolucję?

Z początkiem roku aplikacja wprowadziła nową funkcję, czyli Kanały (ang. Broadcast Channels). Jest to niejako odpowiedź na niezadowolenie użytkowników z tego, że Instagram zaczął zbytnio upodabniać do TikToka i promować głównie rolki, czyli krótkie materiały wideo, a docieranie do swoich obserwatorów ze statycznymi postami stało się znacznie utrudnione. Jak jednak zapowiedział Adam Mosseri (CEO Instagrama), zespół pracuje nad tym, żeby korzystanie z ulubionej aplikacji do udostępniania zdjęć znów było przyjemne dla wszystkich, oraz żeby nasze treści docierały do właściwych osób – niezależnie od tego, czy są filmami, grafikami, czy zdjęciami.

Czym są kanały nadawcze?

Sam porównałbym je do mini-newslettera twórcy. Dzięki nim możemy wysyłać krótkie tekstowe komunikaty odbiorcom, którzy zdecydują się dołączyć do naszego kanału. Co ważne, kiedy utworzymy nowy kanał nasi obserwujący automatycznie dostaną o tym powiadomienie i będą mogli dołączyć.

No właśnie – powiadomienia o nowych komunikatach w kanale to coś, co z pewnością doceni wielu twórców, którzy w ostatnim czasie mieli problem z dotarciem do swoich odbiorców. Każda nowa treść wygeneruje powiadomienie dla subskrybentów, więc z pewnością pomoże to w umacnianiu naszej grupy odbiorców.

Kanały znajdziemy w zakładce z wiadomościami prywatnymi, jednak w przeciwieństwie do czatów, komunikacja w nich odbywa się jednostronnie – tylko my możemy tworzyć nowe wiadomości na kanale.

Jednak odbiorcy wciąż mogą je lajkować, odpowiadać w naszych ankietach, a także klikać w udostępniane przez nas linki.

Tak, w kanał dzielimy się nie tylko tekstami – możemy również udostępniać ankiety, zdjęcia, filmy, czy wiadomości głosowe – jak w tradycyjnym prywatnym czacie z innymi użytkownikami.

Powstanie kanałów zostało zapowiedziane przez Marka Zuckerberga na początku roku. Początkowo możliwość ich tworzenia dostali tylko wybrani twórcy ze Stanów Zjednoczonych, jednak z początkiem czerwca funkcja tworzenia kanałów nadawczych pojawiła się także w Polsce – jak na razie również na wybranych kontach. Z pewnością jednak w ciągu najbliższych tygodni pojawi się u wszystkich posiadaczy zaktualizowanej aplikacji Instagrama.

Dla nas będzie to świetne narzędzie do dzielenia się nowinkami ze świata marketingu i social mediów. Do czego Ty mógłbyś wykorzystać swój kanał nadawczy? Chętnie przeczytamy.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.